“Een goed verhaal is een manier om je te laten zien.”

ik wil ook goede storytelling voor mijn bedrijf

Story

Storytelling is de kunst van het betrekken. Betrokkenheid creëren bij al je stakeholders, zoals medewerkers, klanten en media. Iedere strategie van een bedrijf of organisatie is een verhaal. Wat zou het anders kunnen zijn? In iedere strategie zet een organisatie uiteen: hier komen we vandaan, hier staan we nu en daar gaan we heen. Exact de structuur van een verhaal.

Anders dan bij een ‘gewoon’ verhaal in bijvoorbeeld een film of boek heeft een organisatieverhaal een doel. Een organisatie vertelt het verhaal, omdat ze wil dat de ontvanger hier iets mee doet. In onze huidige complexe wereld ontmoeten organisaties flinke moeilijkheden bij het bereiken en bewegen van de gewenste ontvanger. Hoe onderscheid je jouw bedrijf van je concurrenten, zodat je opvalt? En wanneer je wordt gezien: hoe krijg je dan de aandacht van de luisteraar? Heb je die aandacht? Geweldig, maar hoe houd je die vast? En het meest cruciale: wat doen de ontvangers met jouw verhaal? Zet jouw verhaal hen daadwerkelijk aan tot actie?

Compacte, nauwkeurige en rake verhalen brengen luisteraars als medewerkers, klanten en media in beweging. Tenminste, als ze zich herkennen in het verhaal, erbij worden betrokken. Slimme organisaties vertellen daarom verhalen waarin de medewerker of de klant de hoofdpersoon is. De held. Bekijken het vanuit zijn of haar context en invalshoek.

Chief Storyteller helpt met het vinden en vormen van je eigen verhaal. Zowel dat van de organisatie als geheel als dat van de leiders in de organisatie. Want je hebt pas wat te vertellen als je een verhaal hebt.

gratis adviesgesprek