Blog
Verkoop geen onzinverhalen
Marketing maakt graag gebruik van storytelling. Terecht. Maar naar mijn overtuiging is er de laatste jaren een gevaarlijke, onkritische houding ontstaan als het gaat over verhalen van merken en organisaties. Teveel bedrijven vertellen vandaag de [...]
Persoonlijke ondernemersverhalen raken
Storytelling is niet alleen waardevol voor leiders van grote organisaties, maar ook voor ondernemers van kleinere en middelgrote bedrijven. Groeiende ondernemers zijn daarbij vaak op zichzelf aangewezen. En dat is nog niet zo eenvoudig. Je [...]
Recensies Raak!
De recensenten oordelen positief over Raak! Benut de kracht van je persoonlijke verhaal. Frankwatching: "De schrijvers presenteren in hun boek niet alleen inspirerende interviews, maar ook een handzaam model om storytelling trefzeker in te zetten [...]
Raak het hart van de klant met oprechte verhalen
De ‘klant centraal’ stellen. Een enorme dooddoener en tegelijkertijd hard nodig bij veel bedrijven. Zelf werkte ik mee aan diverse veranderprogramma’s van grote en kleinere organisaties die tot doel hadden om de klant weer het [...]
Interview Nederlands Medianieuws
Nederlands Medianieuws interviewde mij over Raak! Hieronder de intro en een link naar het volledige interview: Wat kunnen lezers van je boek verwachten? Een praktisch, plezierig en persoonlijk boek over leiderschap en storytelling. Lezers krijgen [...]
Nieuw boek Raak! is uit
"Benut jij de kracht van je persoonlijke verhaal? " Hoe creëer je vertrouwen en weet je mensen zo te raken dat ze je geloven en in beweging komen? In dit nieuwe boek over leiderschap en [...]
27 juni bij Babbage Academy
Iedereen heeft een verhaal. Als bestuurder, ondernemer of expert wil je niet alleen een geloofwaardig verhaal vertellen, maar ook op emotioneel niveau verbinding maken met jouw publiek. Mensen raken, zodat je ze geloven en in [...]
Jet de Ranitz
In de serie leiders over storytelling: "Verhalen leiden tot persoonlijk contact" Vertellen + leiden = verleiden. Medewerkers, studenten en stakeholders willen best in beweging komen, als ze daartoe worden verleid. Hoe zetten leiders verhalen in [...]
Marcel van Es
In de serie leiders over storytelling: "Ik wil altijd authentiek zijn" Vertellen + leiden = verleiden. Medewerkers en klanten willen best in beweging komen, als ze daartoe worden verleid. Hoe zetten leiders verhalen in om [...]
Bas van der Velde
In de serie leiders over storytelling: "Werk is ook persoonlijk" Hoe zetten leiders verhalen in om daadwerkelijk effectief te leiden? Hoe gebruiken zij storytelling om klanten, medewerkers en de omgeving in beweging te krijgen en [...]
Storytelling? Gooi maar in de container
Verhalen vertellen? Oh ja, iedereen doet tegenwoordig aan storytelling. Je koopt geen product, maar een verháál. Bestuurders die de bedrijfsvisie verbindend vertellen. Natuurlijk. Onzinverhalen. Praatjesmakers. Storytelling is een containerbegrip geworden. Iedereen gebruikt de term te [...]
Verhaal zonder bullshit? Bingo!
Strategie. Visie. Kernwaarden. Hallo? Ben je al weg, of hang je nog net met je vingertoppen aan dit stukje? Bedrijven brullen hun mooie woorden graag van de hoogste kantoortoren. Managers die ‘strategisch bezig zijn’ laten [...]
Er verschijnen blogs van Chief storyteller in: