Blog
Storytelling-model: Self – Us – Now
Storytelling is geen speeltje. Authentieke storytelling is een cruciaal onderdeel van hedendaags leiderschap. Consumenten, burgers en medewerkers zijn tegenwoordig zelf communicatiespecialist en prikken zo door ongeloofwaardige verhalen. Merken en leiders die wat willen bereiken, [...]
Blind wint
De trainerscarrière van Danny Blind liet zich in mijn hoofd altijd mooi vangen in één beeld: een jongen aan de hand van zijn vader. Een lieve, rustige jongen: constructief, helpend, meegaand. Natuurlijk, Danny groeide [...]
Ralf Bodelier
In de serie leiders over storytelling: "Vooruitgang dát is het verhaal" Vertellen + leiden = verleiden. Medewerkers, media, consumenten. Ze willen best in beweging komen, als ze daartoe worden verleid. Hoe zetten leiders verhalen in [...]
Goed nieuws
Oorlog, ongelukken en aanslagen. Dat is nieuws. Terecht. Als nieuwsconsument wil ik weten wat er speelt op de wereld. Tegelijkertijd vormen de media een schijnwerper die deze gebeurtenissen uitlicht, wat zich daarnaast afspeelt op [...]
Mischa Voogt
In de serie leiders over storytelling: "Leiderschap en moederschap zijn prima te combineren" Vertellen + leiden = verleiden. Medewerkers, klanten, kandidaten. Ze willen best in beweging komen, als ze daartoe worden verleid. Hoe zetten leiders [...]
Ander verhaal
Bij de grote organisaties in Nederland krijgen medewerkers al jaren het ene na het andere veranderverhaal te horen. Nu ja, ieder hoofdstuk in het grote reorganisatieboek wordt door minder medewerkers aangehoord, want na iedere [...]
Wieger Wagenaar
In de serie leiders over storytelling: "Tijd voor nieuwe leiders, met een eigen verhaal" Vertellen + leiden = verleiden. Medewerkers, klanten, consumenten. Ze willen best in beweging komen, als ze daartoe worden verleid. Hoe zetten [...]
Spookschrijver
Een scherpe geest met een botte pen schrijft zijn verhalen zelf. Authentiek. En onleesbaar. Authenticiteit is soms mooi, maar vaker ruis en rommel. Helaas heerst het misverstand dat een verhaal alleen ‘echt’ is als [...]
Gerard van Olphen
In de serie leiders over storytelling: 'Banken moeten meer uitleggen aan hun klanten' Vertellen + leiden = verleiden. Medewerkers, klanten, burgers. Ze willen best in beweging komen, als ze daartoe worden verleid. Hoe zetten leiders [...]
Chief Storyteller vertelt
Iedereen heeft een verhaal. Gelukkig willen steeds meer leiders en organisaties hun verhaal vertellen. En heb ik het geluk dat ik ze daarbij mag helpen. Wat ik ze vertel? Nou, bijvoorbeeld dat hun verhaal geloofwaardig moet zijn en [...]
Erik van den Bergh
In de serie leiders over storytelling: "Communiceer om culturele verschillen te overbruggen" Vertellen + leiden = verleiden. Medewerkers, klanten, burgers. Ze willen best in beweging komen, als ze daartoe worden verleid. Hoe zetten leiders verhalen [...]
Er verschijnen blogs van Chief storyteller in: